۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۷:۳۹

تشکیل بانک اطلاعاتی سالمندان/ نگهداری 20 هزار سالمند در مراکز بهزیستی

تشکیل بانک اطلاعاتی سالمندان/ نگهداری 20 هزار سالمند در مراکز بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از تشکیل بانک اطلاعاتی تخصصی برای سالمندان خبر داد و گفت: با تشکیل این بانک خدمات توانبخشی رایگان در اختیار سالمندان قرارمی گیرد.

یحیی سخنگویی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باتوجه به اینکه جامعه ما به سمت سالمندی پیش می رود به همین دلیل باید در حوزه توانبخشی معلولان اقدامات خاصی را مد نظر قرار دهیم و علاوه بر معلولان در این بخش نیز سرمایه گذاری و هزینه کنیم.

وی از تکمیل بانک اطلاعاتی سالمندی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با تکمیل این بانک تعداد سالمندان بالای 60 سال و همچنین افرادی که نیاز به خدمات توانبخشی دارند و آنهایی که نیازمند هستند شناسایی شده و در راستای ارئه خدمات رایگان به آنها اقدام خواهد شد .

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سمعک، ویلچر ، عینک، کفش طبی ، تجهیزات توانبخشی و... از جمله موارد مورد نیاز سالمندان است که رایگان در اختیارشان قرار میگیرد.

به گفته سخنگویی، یک بخشی از سالمندانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که در بانک اطلاعاتی مشخصاتشان ثبت می شود و مابقی سالمندان نیز می توانند به مراکز بهزیستی منطقه سکونت خود مراجعه و فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل کنند.

وی افزود: عدم توجه به مشکلات سالمندان باعث می شود در آینده با چالش جدی روبرو شویم به همین دلیل باید تمامی دستگاههای ذیربط دراین خصوص برنامه ریزی و اقدام کنند که بهزیستی نیز با تشکیل شورای ملی سالمندان اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی از نگهداری بیش از 20 هزار سالمند در مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: رویکرد بهزیستی نگهداری سالمندان در درون خانه است و سعی می کنیم با خدماتی که به آنها ارایه می شود زمینه نگهداری در کنار اعضای خانواده را برایشان فراهم کنیم.

کد خبر 2349097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha